교과목 설명

INTERNATIONAL MARKETING [INTERNATIONAL MARKETING]
Students are introduced to the role of international marketing management in a market economy within the context of the modern organization to include an analysis of the global business environment and its impact on international marketing, including market segmentation, target market selection, product positioning, consumer behavior, product, pricing, distribution, and promotional strategies for a variety of products and services in the context of international marketing. Prerequiaite: Priniciples of Marketing
핵심역량과 교과목의 연관성
핵심역량과 본 교육과목의 연관성을 나타낸 표입니다.
인재상 특성 핵심역량 연관성
창의적 국제인(Creative Global Citizen) 도전적개척정신
F(Frontiership)
도전정신 매우연관
자기주도 연관
윤리적봉사정신
A(Altruism)
감성역량 연관없음
윤리적가치관 연관없음
국제적문화감각
C(Culture)
외국어구사능력 매우연관
문화적포용력 연관
창의적전문성
E(Expertise)
문제해결능력 연관없음
종합적전문지식 연관없음
학과(전공) 교육목표의 연관성
학과(전공) 교육목표의 연관성을 나타낸 표입니다.
학과(전공) 교육목표 연관성
Ⅰ. 새로운 비지니스 동향을 선도하는 국제 비지니스인 양성 연관없음
Ⅱ. 창의적인 사고로 세계와 소통하는 마케팅 전문가 양성 연관
Ⅲ. 윤리적인 국제 재무인의 양성 매우연관
전공능력과의 연관성
전공능력과의 연관성을 나타낸 표입니다.
매우연관 연관

분석능력

외국어능력

의사소통

문제해결

인성

협동능력