교과목 설명

GLOBAL CONSUMER BEHAVIOR(영어강의) [GLOBAL CONSUMER BEHAVIOR(LECTURE IN ENGLISH)]
This course will explore different cultural influences on consumer behavior and apply theoretical concepts to decision?making process. Students will be introduced to the diversity of consumers in different nations and compare their specific cultural orientations in relation to buying and how it affects the industry in terms of marketing, economics and social issues from local to global. The course will consist of in class lectures, mini case studies, group discussions and experiential exercises (in the form of course reading and activities) designed to help blend theory and practice.
핵심역량과 교과목의 연관성
핵심역량과 본 교육과목의 연관성을 나타낸 표입니다.
인재상 특성 핵심역량 연관성
창의적 국제인(Creative Global Citizen) 도전적개척정신
F(Frontiership)
도전정신 연관없음
자기주도 연관없음
윤리적봉사정신
A(Altruism)
감성역량 연관
윤리적가치관 연관없음
국제적문화감각
C(Culture)
외국어구사능력 매우연관
문화적포용력 연관
창의적전문성
E(Expertise)
문제해결능력 연관없음
종합적전문지식 매우연관
학과(전공) 교육목표의 연관성
학과(전공) 교육목표의 연관성을 나타낸 표입니다.
학과(전공) 교육목표 연관성
전공능력과의 연관성
전공능력과의 연관성을 나타낸 표입니다.
매우연관 연관

문제해결

의사결정

자료분석

전략기획

조사분석

수리분석

자원관리